Rozkład dnia w przedszkolu
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(grupy młodsze)
czas | ilość | Forma aktywności | |
630 – 730 | 60’ | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
730 – 800 | 30’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800 – 815 | 15’ | D | Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence |
815 – 845 | 30’ | Czynności higieniczno- porządkowe, śniadanie | |
845 – 900 | 15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
900 – 930 | 30’ | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
930 – 1000 | 30’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna |
1000 – 1100 | 60’ | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1100 – 1115 | 15’ | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
1115 – 1145 | 30’ | Czynności higieniczno- porządkowe, drugie śniadanie | |
1145 – 1200 | 15’ | Słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej | |
1200 – 1345 | 15’ | Wypoczynek na leżakach | |
1345 – 1400 | 15’ | Czynności higieniczno- porządkowe, zabawa ruchowa | |
14.00 -1430 | 30’ | Obiad | |
1430 – 1445 | 15’ | D | Zabawy dydaktyczne |
1445 – 1600 | 75’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna (pobyt w ogrodzie) |
1600-1700 | 60’ | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4h.15
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =1.
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(grupy starsze)
czas | ilość | Forma aktywności | |
630 – 730 | 60’ | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
730 – 800 | 30’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. |
800 – 815 | 15’ | D | Ćwiczenia poranne |
815 – 845 | 30’ | Czynności higieniczno- porządkowe, Śniadanie | |
845 – 900 | 15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
900 – 1000 | 60’ | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 – 1030 | 30’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, praca indywidualna. |
1030 – 1115 | 45’ | R | Aktywność ruchowa w ogrodzie |
1115 – 1145 | 30’ | Czynności higieniczno- porządkowe, Drugie śniadanie | |
1145 – 1200 | 15’ | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
1200 – 1245 | 45’ | D | Bajko terapia/ Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1245 – 1345 | 60’ | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1345 – 1400 | 15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1400 – 1430 | 30’ | Obiad | |
1430 – 1600 | 90’ | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi (pobyt w ogrodzie przedszkolnym). |
1600 – 1700 | 60’ | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 4h 30
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu =2
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego =2
Harmonogram zajęć dodatkowychHarmonogram pomocy psychologiczno–pedagogicznej – zajęcia specjalistyczne